vrijdag 4 maart 2016

Boek recensie: Dingen die we zeker weten


Titel: Dingen die we zeker weten
Auteur: Jessi Kirby
Bladzijden: 304
Beoordeling: 4 / 5

Alhoewel ik The Lunar Chroncicles nog steeds niet heb uitgelezen, heb ik Dingen Die We Zeker weten gelezen. Ik ben dit boek tussendoor gaan lezen omdat ik even helemaal klaar was met de fantasy / distopian thema en wereld van The Lunar Chronicles (wat niet betekent dat ik de serie niet leuk vind, maar ik moest gewoon even iets anders lezen).

Donor

In het kort is dit een verhaal over Quinn, die haar vriend Trent is verloren. Trent heeft na zijn dood zijn organen gedoneerd. Quinn heeft contact gezocht met de ontvangers van zijn organen, daardoor probeert ze over Trent zijn overlijden heen te komen. Alleen van de ontvanger van het hart krijgt ze geen reactie, maar ze wil toch ontzettend graag weten wie er nu met Trent zijn hart rondloopt. Nadat ze veel research had gedaan op het internet kwam ze erachter dat Colton het hart van Trent heeft ontvangen. Op een dag gaat ze op bezoek naar het dorp waar Colton woont, en komt ze in contact met hem. Iedere dag dat Quinn met Colton omgaat voelt ze zich meer levend, maar ondertussen weet Colton niet wie zij is.


Mijn mening

Eigenlijk heb ik dit boek op gepakt voor Valentijnsdag, maar zoals ik al in een eerder artikel heb laten weten, moest ik toen veel leren, en had ik weinig tijd om te lezen.
Ondanks dat ik het boek niet rond Valentijnsdag heb gelezen, heb ik wel enorm genoten van dit boek. Ik had eerst zo mijn twijfels over het verhaal, naar wat ik op de achterkant van het boek had gelezen, leek het mij echt een vreemd verhaal.

Maar mijn twijfels waren helemaal voor niks, want wat vond ik dit een geweldig verhaal. Ik vind Colton echt zo'n lieve jongen. Echt de prins op het witte paard. Een ander karakter die ik erg leuk vond was Quinn haar zus, Ryan, zij is een heel optimistische en vrolijke meid. Door haar was het verhaal iets minder triest.

Dit boek is erg goed geschreven, niet alleen zijn de karakters heel goed gekozen, maar ook het verhaal zelf is heel leuk. Het verhaal zit vol met lieve, leuke en emotionele momenten. Ik hield van de eerste ontmoeting tussen Quinn en Colton, en ik hield van het einde, het was zo lief!

Een ander leuk punt in dit boek vond ik dat ieder hoofdstuk begon met een quote over het hart, dat vond ik een erg leuk extraatje.

Door dit boek wil ik varen in een kajak, surfen in de golfen en zwemmen in de zee (en dat terwijl ik geen groot fan ben van zwemmen en water!). Jessi Kirby heeft dit verhaal in een hele mooie omgeving gezet, ik zou heel graag op deze plek zijn. Dit boek laat me echt uitkijken naar de zomer!

Conclusie

Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt hou ik echt van dit boek! het krijgt daarom ook 4,5 sterren van mij! Ik raad dit boek zeker weten aan als je op zoek bent naar een verhaal met een prachtige zomerse omgeving gevuld met lieve romantische momenten. Naar mijn mening is dit één van de beste contemporary's die ik ooit heb gelezen, dus dit is een grote aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails