maandag 20 juni 2016

Boek recensie: De Verrader

Titel: De Verrader (The Unknown Assassin #3)
Auteur: Allen Zadoff
Bladzijden: 352
Beoordeling: 3 / 5

Ik ben echt heel dom geweest, tot op de dag van vandaag was ik ervan overtuigd dat ik het eerste boek uit deze serie had gelezen. Alleen nu kwam ik er net achter dat alle covers heel erg op elkaar lijken, en ik blijkbaar het laatste boek in de serie heb gelezen... Daar baal ik wel van, omdat ik mezelf nu ook een klein beetje gespoild heb ben ik bang.

Goodreads beschrijving

Omdat ik in mijn review graag zo weinig mogelijk spoilers wil geven in dit artikel, gebruik ik de Goodreads beschrijving van het boek dit keer:

Het Programma heeft Boy Nobody op meerdere missies gestuurd. Uiteindelijk doodde hij altijd wie hij moest doden. Maar nu hij even op non-actief staat, heeft Boy Nobody zijn eigen opdracht: zijn vriend Howard bevrijden, die bij de vorige missie door Het Programma is gevangengenomen. In het huis waar hij Howard aantreft, wordt ook het mysterieuze meisje Tanya vastgehouden. Is zij wel te vertrouwen? Boy Nobody besluit haar mee te nemen. Terwijl ze op de vlucht zijn voor Het Programma, gaan de drie jongeren op zoek naar de vader van Boy Nobody. Leeft hij nog, en zo ja, waar kunnen ze hem vinden? Terwijl Boy Nobody zijn eigen verleden onder ogen moet komen, gaat hij nog één keer de strijd aan met Het Programma.

Het derde en laatste boek over Boy Nobody is opnieuw een zenuwslopende actiethriller voor Young Adults. Een adembenemende pageturner boordevol gevaar, met een even verrassende als bevredigende ontknoping.

Ik vond het een erg leuk boek om te lezen, het was heel erg spannend. En ik kreeg bijna het gevoel alsof ik las over een één of andere maffia groep.
Ik denk dat de definitie van 'maffia' al genoeg zegt waarover het boek gaat:
maf·fia (de; v(m); meervoud: maffia's)
  1. geheime bond van misdadigers op Sicilië
  2. grootscheepse, georganiseerde wereld van de misdaad
  3. (minachtend) besloten wereldje: medische maffia
Het boek is een spannende thriller, en zeker weten een page-turner. Doordat het zo spannend is wil je verder lezen, ook kreeg ik veel vragen van 'hoe gaat dit eindigen!?' Naarmate het verhaal vorderde werden deze vragen gelukkig wel beantwoord, want ik kan er zo slecht tegen als mijn vragen onbeantwoord blijven.

Ik had persoonlijk niet echt iets met de personages. Ik voelde me niet erg betrokken bij hun, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik de vorige 2 boeken nog niet heb gelezen.

Een ander punt wat misschien ook wel komt doordat ik de eerdere 2 boeken niet heb gelezen is dat ik niet echt het gevoel had dat dit een serie finale was. Na het lezen van het einde had ik niet een tevreden gevoel, naar mijn gevoel was het verhaal nog niet klaar. En ook vond ik het geen knallend einde. Maar misschien is het in combinatie met de andere 2 boeken wel een erg leuk einde, ik heb geen idee.

Nadat ik dit boek had gelezen kwam mijn beoordeling uit op 3 van de 5 sterren. Ik snapte het begin van het verhaal niet, en het einde vond ik erg snel gaan. Ik denk dat dit een heel makkelijk boek was geweest om te lezen als ik de vorige boeken had gelezen, omdat je dan de personages kent, en sommige gebeurtenissen herkent, en je dus sneller in het verhaal zit.  Ik verwacht dat dit boek 4 sterren waard is als je de vorige delen ook hebt gelezen, ondanks dat hou ik mijn beoordeling op dit moment gewoon op 3 sterren.
Dit is een spannend en meeslepen boek, en ook erg leuk voor de mannelijke lezers!

Mocht je het eerste en tweede boek ook al hebben gelezen, laat me dan even in de reacties weten of ik die delen ook nog even moet lezen. Of heb ik mezelf nu al teveel gespoild en zijn de eerste 2 delen dan niet meer leuk?