maandag 6 juni 2016

Boek recensie: Glee: Het Begin

Titel: Glee: Het begin (Glee #1)
Auteur: Sophie Lowell
Bladzijden: 196
Beoordeling: 3 / 5

Als een groot Glee fan kon ik dit boek natuurlijk niet laten liggen. Ik heb het geleend van de bibliotheek, maar ik schaamde me wel een beetje toen ik dit boek ophaalde aangezien het op de afdeling van de kinderen stond. Dus ik ben er snel langs gelopen en hebt het boek snel gepakt. 

Glee-club

Dit boek vertelt eigenlijk wat er in het eerste seizoen van de tv-serie Glee gebeurt, ik vind het boek heel erg op de tv serie lijken. 
Het gaat over een meisje genaamd Rachel, die dolgraag beroemd wil worden. Ze probeert via Glee een zangcarrière op te bouwen, maar niet alles loopt zoals gepland. Gaat het Rachel en de clubleden lukken om Glee-club weer populair te maken? Of loopt alles compleet ik de soep?

Mijn mening

Ik heb er best wel lang over gedaan om dit boek uit te lezen, en dat terwijl ik een grote Glee fan ben. Ik denk dat het vooral komt doordat ik de serie al heb gekeken, en ik daardoor dus ongeveer weet wat er gaat gebeuren. 
Maar ondanks dat ik lang over dit heb gedaan, vind ik het zeker geen slecht boek. Ik had geen hoge verwachtingen van een boek dat is gebaseerd op een serie, ik was bang om een verhaal te krijgen wat meer op een fanfictie lijkt. Maar het boek is gewoon echt een verhaal dat je ook leuk kunt vinden zonder de serie hebben gekeken.

Ik denk dat je dit boek vooral leuk vindt als je de serie ook hebt gekeken. Ik had persoonlijk dat ik de karakters van de serie heel erg herkende in dit boek. Dus wanneer ik over een persoon las, paste deze ook precies bij het personage uit de tv-serie. Daardoor had ik gelijk al een soort band met de karakters, en vond ik het leuk om over ze te lezen. Het was niet zo dat je eerst weer kennis moest maken met nieuwe karakters, vanaf de eerste pagina herken je ieder karakter heel goed, en dat is ook hetgeen wat ik goed aan dit boek vindt. 

Conclusie

Al met al vind ik dit boek een leuke toevoeging als je een Glee fan bent. Maar ook als je nog nooit Glee hebt gekeken kun je het boek leuk vinden, want de verhaallijn is ook erg leuk, vol met problemen die de Glee-club tegen komt, er zit humor in, maar er worden ook serieuzere zaken besproken, zoals racisme. 
Ik vond het een gewoon goed boek, en geef het daarom 3 sterren, ik mis alleen de muziek nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails