maandag 8 augustus 2016

Boek recensie: Penryn en het einde der dagen


Titel: Angelfall: Penryn en het einde der dagen   |   Auteur: Susan Ee   |
Uitgever: Luitingh-Sijthoff   |   Bladzijden: 320   |
Beoordeling: 3 / 5   |   Goodreads   |   Hebban   |


Toen ik een tijdje terug weer eens bij de bibliotheek ging kijken, kwam ik dit boek tegen. Ik vond het boek er leuk uitzien, dus ik heb deel 1 en 2 meegenomen zonder de achterkant te lezen. Dus ja, ik heb weer een boek gekozen vanwege zijn uiterlijk, in dit artikel kun je lezen of ik daar spijt van heb of niet.


Engelen nemen de wereld over

De engelen hebben de wereld overgenomen, kort gezegd is de wereld nu een grote chaos vol met angst. 
Wanneer Penryn, haar zusje (Paige) en haar moeder proberen te vluchten wordt Paige ontvoerd door de engelen. Penryn zal alles op alles zetten om haar zusje te redden. 
Omdat ze denkt dat Raffe wel eens een heel goede hulp kan zijn in haar zoektocht, red ze hem uit een gevecht waarin hij zijn vleugels is verloren. En zo gaan ze samen opzoek, Penryn naar haar zusje, en Raffe probeert zijn vleugels terug te krijgen.

Mijn mening

Wat mij echt opviel bij dit boek is hoe populair het eigenlijk is. Om eerlijk te zijn had ik nog nooit eerder van dit boek gehoord, terwijl ik op Goodreads zag dat een hele hoop van mijn vrienden dit boek al hadden gelezen, en ook nog hoog hadden beoordeeld ook. Ook kreeg ik op mijn Instagram post van dit boek reacties van 'Jaa dit is een leuk boek' et cetera. 

Het boek begint vanaf de eerste pagina al spannend, je begint middenin de chaos, de wereld is al vernield door de engelen. Het begin liet mij persoonlijk erg aan de Vijfde Golf denken, wat ik echt een super tof boek vond! En daarom vond ik het begin van dit boek erg leuk.

Ook de engelen zijn erg leuk uitgewerkt. Als ik aan engelen denk zie ik ze als goede wezens die helemaal in het wit gekleed zijn, en ook hun vleugels zijn spierwit. In het boek hebben de engelen echter gekleurde vleugels. Ook zijn de engelen in dit boek niet zulke vredige wezens, want door de engelen is er nu een enorme chaos in de wereld, want hun zijn de apocalyps gestart. Ik vind het wel erg origineel dat het beeld van de engelen op deze manier is verandert, maar aan de andere kant vergat ik af en toe wel dat ik over engelen las. 


Het boek heeft mij in zekere zin ook erg verbaasd. Aan het einde van het boek werd het verhaal er horror-achtig. Ik heb af en toe echt vol afgrijzen moeten lezen. Maar ik vind dingen al snel te eng! 
In het begin is het boek wel spannend, maar aan het einde vond ik het verhaal gewoon echt gruwelijk. En ik had dit totaal niet zien aankomen, en daardoor weet ik eigenlijk ook niet of ik het nou leuk vond of niet. Ik vind het namelijk wel goed dat ik deze plottwist niet aan zag komen, maar tegelijkertijd vond ik het ook best wel naar om te lezen.

Nu klinkt het waarschijnlijk alsof ik dit boek totaal niet aanraad, maar dat doe ik juist wel! Dit boek maakt mij zo in de war. Ik vind het namelijk een leuk boek, met een leuke schrijfstijl, met leuke personages, maar ik kan het niet meer dan 3 sterren geven. Ik heb gewoon niet het gevoel dat dit boek meer sterren waard is, maar toch vind ik dat jullie allemaal dit boek moeten gaan lezen... Ik denk dat de moeder van Penryn mijn beoordeling erg onderuit haalt. Iedere keer als zij in beeld komt kan ik mij minder goed in Penryn inleven, en ik heb tot nu toe niet het gevoel dat ze van toegevoegde waarde is in het verhaal.


Conclusie

Ik vind dit boek erg prettig lezen. Susan Ee geeft een mooi beeld van de wereld en schrijft ook lekker vlot. Wat mij ook zeker opviel aan dit boek waren de hoofdstukken. Ik vond de hoofdstukken echt perfect eindigen iedere keer, ze waren geen woord te lang of te kort. 
Door het einde krijgt dit boek maar 3 sterren van mij, ik kon mijn aandacht er maar moeilijk bij houden, en ik vond het af en toe wel heel snel gaan. Ondanks dat ik dit boek dus niet zo hoog beoordeel kijk ik er wel heel erg naar uit om het volgende deel te gaan lezen.




Wat vinden jij van het eerste boek uit de Angelfall serie? Maakt het jou ook zo in de war, of heb jij wel een duidelijke mening over dit boek? Laat het mij weten in de reacties.

2 opmerkingen:

  1. De serie wordt meer begrijpbaar in de volgende boeken. Ik vind het echt een hele toffe serie en ja ik vond het ook echt gruwelijk, maar tegelijk ook zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het inderdaad ook best wel gaaf! Ik ben echt benieuwd naar de volgende delen! :)

      Verwijderen

Related Posts with Thumbnails